Aihe

Sukututkimuskeskukset

FamilySearch-organisaatiolla on 126 maassa 4 600 paikallista keskusta, joissa kuka tahansa voi päästä tutustumaan sukututkimusasiakirjoihin ja saada henkilökohtaista apua omaan sukututkimukseensa. Näihin keskuksiin kuuluu maailmankuulu sukututkimuskirjasto Salt Lake Cityssä, suuria alueellisia keskuksia sellaisissa paikoissa kuten Mesa Arizonassa ja Los Angeles Kaliforniassa sekä pienempiä keskuksia, jotka on sijoitettu yleensä myöhempien aikojen pyhien seurakuntakeskuksiin.

Sukututkimuskeskukset ovat maksuttomia ja avoinna yleisölle. Niiden henkilökuntana on asiantuntevia vapaaehtoisia. Jokainen keskus tarjoaa sekä aloitteleville että kokeneille sukututkijoille välineet ja lähteitä tietojen selvittämiseksi esivanhemmistaan.

Nämä keskukset tarjoavat vapaan pääsyn maksullisille sukututkimusverkkosivustoille. Pientä korvausta vastaan keskuksessa kävijät voivat päästä käyttämään myös Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon laajaa lainattavaa kokoelmaa, johon sisältyy 2,5 miljoonaa mikrofilmiä yli sadasta maasta.

FamilySearch-organisaatio on sopinut yhteistyöstä muutamien Yhdysvalloissa olevien yleisten kirjastojen ja historiallisten seurojen kanssa, joten sukututkijat pääsevät niissä käyttämään näitä samoja lähteitä.

Lähimmän sukututkimuskeskuksen löydät FamilySearchin verkkosivustolta.