TemplesPandemic01_220131_v1.jpeg

Temppelit jatkavat toimintaansa pandemian aikana

Turvallisuuskäytäntöjen ja rajallisen kapasiteetin ansiosta temppelitoimituksia on saatavana, vaikka omikron-muunnos leviää

Temppeliosasto on julkaissut seuraavan lausunnon:

Koronapandemian alussa tapahtuneen lyhyen sulkemisvaiheen jälkeen Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon temppelit alkoivat jatkaa toimintaansa toukokuussa 2020. Siitä lähtien temppeleissä on suoritettu toimituksia paikallisten olosuhteiden ja viranomaisten antamien terveys- ja turvallisuusohjeiden sallimissa rajoissa. Toimimme temppeleissä edelleenkin turvallisesti ja harkitusti ja seuraamme omikron-muunnoksen vaikutuksia. Terveys- ja turvallisuuskäytäntöjä voidaan edelleen mukauttaa paikallisten olosuhteiden edellyttämällä tavalla.

Olemme kiitollisia siitä siunauksesta, että temppelit ympäri maailman jatkavat toimintaansa pandemian aikana. Koska temppelit eivät voi vielä toimia täydellä kapasiteetilla ja jotta toimitustiloissa voidaan säilyttää fyysinen etäisyys, varattavissa olevia toimitusaikoja on hyvin rajallisesti. Arvostamme kaikkien asianosaisten kärsivällisyyttä ja ymmärrystä. Pyydämme temppelissäkävijöitä noudattamaan kaikkia terveys- ja turvallisuusohjeita ja olemaan menemättä temppeliin, jos heillä on koronavirusoireita tai jos he ovat äskettäin altistuneet virukselle.

Jotta voimme auttaa kaikkia pääsemään temppeliin, vaikka kapasiteettia on rajoitettu, niin kannustamme kirkon jäseniä tekemään varaukset hyvissä ajoin etukäteen, harkitsemaan osallistumista kuhunkin temppelitoimitukseen ja peruuttamaan varaukset, joita he eivät voi käyttää, mahdollisimman pian, jotta muut voivat osallistua.

Kirkon johtohenkilöt ja henkilöstö pyrkivät laajentamaan kapasiteettia, jotta useammat temppelissäkävijät voivat käydä temppelissä heti kun se on turvallisesti mahdollista. Kehitämme myös temppelin aikataulujärjestelmää saadun palautteen pohjalta. Kirkon jäsenten hyvinvointi ja halumme olla hyviä kansalaisia ohjaavat temppeleitä koskevia kaikkia päätöksiä. Haluamme, että jokainen voi nauttia Herran huoneessa palvelemisen siunauksista.