TabChoir_EuropeTour.jpg

The Tabernacle Choir tiedottaa vuoden 2022 kiertueen päivämääristä

The Tabernacle Choir at Temple Square [Temppeliaukion tabernaakkelikuoro] ja Orchestra at Temple Square [Temppeliaukion orkesteri] ovat antaneet lisää tietoa vuoden 2022 kiertueestaan seitsemässä kaupungissa neljässä Pohjoismaassa sekä Yhdistyneessä kuningaskunnassa.  Kiertuetta on lykätty kaksi kertaa koronarajoitusten vuoksi. Uusien suunnitelmien mukaan vuoden 2022 kiertue kestää 22 päivää: torstai 16. kesäkuuta – torstai 7. heinäkuuta. Kiertue vierailee kaikissa niissä kaupungeissa, joita suunniteltiin alkuperäiselle kiertueelle. Uudet päivämäärät on lueteltu alla. Konsertit alkavat klo 20.00.

• Tukholma, Ruotsi – päivä: 18. kesäkuuta 2022 (lauantai)*; paikka: Tukholman konserttitalo
  • Helsinki, Suomi – päivä: 21. kesäkuuta 2022 (tiistai); paikka: (ilmoitetaan myöhemmin)
  • Kööpenhamina, Tanska – päivä: 25. kesäkuuta 2022 (lauantai); paikka: Kööpenhaminan konserttitalo
  • Oslo, Norja – päivä: 28. kesäkuuta 2022 (tiistai); paikka: Oslo Spektrum
  • Edinburgh, Skotlanti – päivä: 1. heinäkuuta 2022 (perjantai); paikka: Usher Hall
  • Newport, Etelä-Wales – päivä: 4. heinäkuuta 2022 (maanantai); paikka: International Convention Centre, Wales
  • Cardiff, Wales – päivä: 4. heinäkuuta 2022 (keskiviikko); paikka: St. David’s Hall (vain kutsuvieraille)

* Matinea-esitys klo 14.00 sekä iltakonsertti.

”Olemme iloisia siitä, että tehtyämme merkittävää yhteistyötä tapahtumapaikkojen edustajien ja matkanjärjestäjien kanssa olemme pystyneet siirtämään tämän kiertueen näille päivämäärille vuonna 2022”, sanoo kuoron toiminnanjohtaja Ron Jarrett. ”Pystymme yhä toteuttamaan kiertueen alkuperäisen ajatuksen eli vierailemaan Walesissa ja muilla alueilla, joiden antama perintö on vaikuttanut kuoroon. Kuoron ensimmäiset jäsenet olivat näiltä seuduilta lähteneitä Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon varhaisia käännynnäisiä, joilla oli musikaalisia lahjoja.”

Ennen kuin kiertueen konsertteja siirrettiin, liput olivat myynnissä Tukholmassa, Kööpenhaminassa ja Edinburghissa. Liput, joita asiakkaat ovat ostaneet näihin konsertteihin, on siirretty uusille konserttipäiville vuonna 2022. Kukin näistä tapahtumapaikoista on sähköpostitse yhteydessä asiakkaisiin lippuihin liittyvistä toimintatavoista. Tukholmasta ja Kööpenhaminasta lähetetyssä sähköpostiviestissä on rahojen palauttamista koskevaa tietoa. Edinburghista lipun ostaneet asiakkaat voivat pyytää rahojen palautusta lähettämällä sähköpostia osoitteeseen customer.enquiries@usherhall.co.uk. Lipunmyynti on käynnissä Tukholmassa, Kööpenhaminassa ja Edinburghissa. Muiden tapahtumapaikkojen lipunmyynnistä tiedotetaan myöhemmin. Ks. lisätietoja osoitteesta tabchoir.org/tour.

Utahin ulkopuolelle vuonna 1893 suuntautuneen ensimmäisen kiertueensa jälkeen kuoro on kiertänyt laajasti Yhdysvalloissa ja muissa maissa. Se on esiintynyt merkittävissä musiikkikaupungeissa Israelista Venäjälle ja Japanista Australiaan. Kuoro kiersi edellisen kerran näissä neljässä Pohjoismaiden kaupungissa 39 vuotta sitten, vuonna 1982. Se ei ole käynyt Walesissa tai Skotlannissa sitten ensimmäisen Euroopan-kiertueensa vuonna 1955. Suunnilleen 65 jäsenen orkesteri on täydentänyt kuoroa kiertueilla vuodesta 2005 lähtien.

Kuoro ja orkesteri tekevät levyjä aktiivisesti omalla levymerkillään, joka on julkaissut yli 90 CD-levyä, DVD-levyä, kirjoja ja muita tuotteita siitä asti, kun se perustettiin vuonna 2003. Kuoron viimeisin CD-levy When You Believe: A Night at the Movies julkaistiin vuonna 2020, ja sen voi ostaa, ladata ja striimata osoitteessa tabchoir.org/shop. Tämä albumi oli ensimmäisellä julkaisuviikollaan sijalla 1 Billboard®-lehden klassisen musiikin eri albumien myyntilistalla.

Lisää tietoa on osoitteessa www.thetabernaclechoir.org/tour. Lisää mediasisältöä on sivustolla Tietoa meistä / Uutishuone