Euroopan uskolliset kutsutaan virtuaaliseen maailmanlaajuiseen konferenssiin

Kun ruotsalainen liike-elämässä toimiva nainen, brittiläinen asianajaja ja luxemburgilainen linja-autonkuljettaja istuvat kaikki ruutunsa ääressä samaan aikaan, niin kyse on tavallisesti jalkapallo-ottelusta, kuninkaallisten häistä tai Eurovision laulukilpailusta. Lokakuun 3.–4. päivänä 2020 Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon virtuaalinen konferenssi kokoaa ihmisiä kaikkialla Euroopassa ja maailmassa osallistumaan yhdessä innoituksen ja hengellisen musiikin viikonloppuun.

Tulevan yleiskonferenssin aikana pidetään yhteensä viisi kokousta. Jokainen kokous lähetetään verkossa pienestä auditoriosta käsin Salt Lake Cityn keskustassa Utahin osavaltiossa Yhdysvalloissa. Läsnä ovat ainoastaan ne, joita on pyydetty puhumaan tai pitämään rukous. Lähetysaikataulua koskevia tietoja on täällä.

”Jeesuksen Kristuksen kirkosta löydätte perheen, johon kuuluvat ihmiset ovat varsin samanlaisia kuin te itse. Löydätte ihmisiä, jotka tarvitsevat apuanne ja jotka haluavat auttaa teitä, kun pyritte tulemaan parhaaksi omaksi itseksenne – sellaiseksi, jollaiseksi Jumala loi teidät tulemaan”, sanoi vanhin Dieter F. Uchtdorf kirkon viimeisimmässä maailmanlaajuisessa konferenssissa, joka pidettiin tämän vuoden huhtikuussa.

Entinen liikennelentäjä Saksasta kuuluu kahdentoista apostolin koorumiin. Kirkon johtavissa viroissa on muitakin eurooppalaisia. Johtava piispa Gérald Caussé syntyi Bordeaux’ssa.

Yleiskonferenssi lähetetään tavallisesti 21 000-paikkaisesta konferenssikeskuksesta. Kokoukset tuovat perinteisesti Salt Lake Cityyn tuhansia vierailijoita eri puolilta maailmaa. Edellisen konferenssin mallin mukaisesti lokakuun konferenssin kaikki kokoukset ovat ainoastaan virtuaalisia. Mikään tapahtuma ei ole avoinna yleisölle.

Muun muassa Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon puoli miljoonaa jäsentä Euroopassa kutsutaan seuraamaan konferenssia verkossa. Puheet ja rukoukset tulkataan suorana lähetyksenä monille Euroopan kielille. Kirkossa on yli 16,5 miljoonaa jäsentä eri puolilla maailmaa.

Konferenssin musiikki on tallennettu etukäteen. Musiikin esittää The Tabernacle Choir at Temple Square [Temppeliaukion tabernaakkelikuoro]. Tämä 360-jäseninen sekakuoro on esiintynyt ylistetyissä konserttisaleissa Euroopassa ja eri puolilla maailmaa.