Yleiskonferenssi: Jeesuksen Kristuksen antamia rauhan ja toivon sanomia

Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon yleiskonferenssi lähetetään suorana lähetyksenä yleisölle ympäri maailman lauantaina ja sunnuntaina 2. ja 3. huhtikuuta 2022. Katsojien joukossa on uskollisia jäseniä Euroopasta, jossa kirkkoon kuuluu lähes puoli miljoonaa jäsentä.

ConferenceCenterSLCDownload Photo

Yleiskonferenssi on Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon jäsenten maailmanlaajuinen kokoontuminen. Kahdesti vuodessa huhtikuun ensimmäisenä viikonloppuna ja lokakuun ensimmäisenä viikonloppuna kirkon johtajat eri puolilta maailmaa esittävät Jeesukseen Kristukseen ja Hänen evankeliumiinsa keskittyviä sanomia tai saarnoja. Heihin kuuluvat profeetta ja maailmanlaajuisen kirkon johtaja, presidentti Russell M. Nelson, sekä hänen neuvonantajansa ensimmäisessä presidenttikunnassa, kahdentoista apostolin koorumin jäsenet ja muut kirkon johtavat auktoriteetit ja ylimmät virkailijat.

Konferenssin kuulijat oppivat, kuinka löytää rauhaa, toivoa ja iloa Jeesuksesta Kristuksesta, kuinka vahvistaa perheitä noudattamalla Jeesuksen opetuksia ja kuinka saada henkilökohtaista johdatusta ja innoitusta Jumalalta. Yleiskonferenssi esitetään suorana lähetyksenä noin 70 kielellä ja käännetään myöhemmin yli sadalle kielelle. Kirkko kutsuu kaikkia ihmisiä kaikkialla maailmassa – uskonnosta, uskonkäsityksistä ja taustasta riippumatta – katsomaan, kuuntelemaan ja osallistumaan.

Yleiset kokoukset kaikille yksilöille, perheille ja ystäville pidetään lauantaina ja sunnuntaina 2. ja 3. huhtikuuta 2022. Kaikki naiset ja Nuoret Naiset kutsutaan osallistumaan konferenssin naisten kokoukseen.

Kirkko lähettää yleiskonferenssin temppeliaukion konferenssikeskuksesta Salt Lake Citystä Utahin osavaltiosta Yhdysvalloista koteihin ja seurakuntiin eri puolilla maailmaa. Yleiskonferenssikokoukset alkavat seuraavina aikoina Keski-Euroopan aikaa:

lauantai, 2. huhtikuuta              18.00, lauantain aamukokous

lauantai, 2. huhtikuuta              22.00, lauantain iltapäiväkokous

sunnuntai, 3. huhtikuuta           2.00, naisten kokous

(kaikille yli 12-vuotiaille tytöille ja naisille sekä tytöille, jotka täyttävät 12 vuotta vuonna 2022)

sunnuntai, 3. huhtikuuta           18.00, sunnuntain aamukokous

sunnuntai, 3. huhtikuuta           22.00, sunnuntain aamukokous

Katsella, kuunnella ja osallistua voi monin eri tavoin sekä verkossa että paikallisten kanavien kautta. Konferenssin viisi kokousta välitetään suoratoistona suorana lähetyksenä sivustolla churchofjesuschrist.org/broadcasts, kirkon General Conference YouTube-kanavalla, Evankeliumiaiheinen kirjasto -sovelluksessa tai sivustolla https://www.churchofjesuschrist.org/countries/region?lang=eng®ion=europe.

Romaniassa konferenssikokoukset esitetään ensimmäistä kertaa Nasul TV:ssä valmisteltuina 1-tuntisina osioina 9., 16., 23. ja 30. huhtikuuta klo 15.00–16.00.

Tanskassa Family Channel -kanava lähettää 3. huhtikuuta keskeytyksettä konferenssilähetyksiä sekä Musiikkia ja puhuttua sanaa -ohjelmaa.

Kap Verdessä kansallinen tv-kanava Radio Televisão Caboverdiana lähettää suorana lähetyksenä Musiikkia ja puhuttua sanaa -ohjelman klo 15.30 ja sen jälkeen yleiskonferenssin sunnuntain aamukokouksen klo 16.00.

Katselijat ovat tervetulleita katsomaan tai kuuntelemaan mitä tahansa näistä kokouksista.