Myöhempien aikojen pyhät ilmoittavat muutoksista Euroopan johtotehtävissä

Elokuun 1. päivästä 2021 alkaen vanhin Massimo De Feo aloittaa palvelemisen Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon Euroopan vyöhykkeen uutena johtajana. Siihen asti hän jatkaa tehtäväänsä ensimmäisenä neuvonantajana. Tämä 60-vuotias italialainen jäi eläkkeelle työstään valtionhallinnon palveluksessa, kun hän aloitti kokoaikaisen palvelutehtävänsä johtavana auktoriteettina vuonna 2016.

Nykyinen toinen neuvonantaja, vanhin Erich W. Kopischke, Saksasta kotoisin oleva entinen opettaja ja päällikkö, tulee palvelemaan ensimmäisenä neuvonantajana. Argentiinalaissyntyinen entinen oikeustieteen professori, vanhin Rubén V. Alliaud tulee johtokuntaan toiseksi neuvonantajaksi. Nykyinen johtaja, vanhin Gary B. Sabin ottaa vastaan uuden tehtävän.

Kirkon ensimmäinen presidenttikunta ilmoitti asiasta keskiviikkona 21. huhtikuuta 2021. Uuden vyöhykkeen johtajan ja hänen kahden neuvonantajansa tukena ovat lukuisat vyöhykeseitsenkymmenet ja vyöhykkeen järjestöneuvojat, jotka palvelevat vapaaehtoisina.

Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon hallintoa helpottaa jako maantieteellisiin vyöhykkeisiin. Euroopan vyöhyke, jonka keskustoimisto on Frankfurt am Mainissa, ulottuu pohjoisessa aina Pohjoismaihin ja etelässä aina Espanjaan ja Kap Verdeen.